[Interview] Rinske Brand over BRAND - The Urban Agency
- Bureaus
- 10 jun 2016 @ 16:05
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - MarketingCommunicatie
- 10 jun 2016 @ 16:05
- Dewi Smeenk
Rinske Brand is oprichter van full service marketing- en communicatiebureau BRAND. MarketingTribune spreekt haar over de nieuwe positionering van het bureau naar The Urban Agency.
Rinske, introduceer jezelf en BRAND!
‘Werkelijk verschil maken voor mensen, merken en organisaties die ertoe doen’. Met deze ambitie richtte ik in 2007 BRAND communicatie op, een marketing- en communicatiebureau met een passie voor de stad. Die passie deel ik inmiddels met een heel team. Wij helpen bedrijven, organisaties en initiatieven bij het creëren van een positieve en duurzame impact op de stad en haar inwoners. Ons werkveld is breed en divers; van (her)positioneringstrajecten tot campagnes en van placebranding tot events, festivals en conferenties. We zijn gevestigd in het hart van Rotterdam aan één van de meest dynamische straten: Witte de Withstraat.
Kun je iets meer vertellen over jullie nieuw gekozen positionering? Waarom The Urban Agency?
Met deze toevoeging geven wij een naam aan wat we eigenlijk al jaren doen. Het oprichtingsjaar van BRAND was om meerdere redenen een mijlpaal. Sinds dat jaar wonen er namelijk wereldwijd meer mensen in de stad dan op het platteland. Over enkele decennia zal dat 75% zijn. Dit gegeven heeft mij altijd geïntrigeerd. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en onze passie voor de stad en haar inwoners is alleen maar groter geworden. Wij geloven dat onze steden onze toekomst zijn en zien dat steeds meer grote merken en bedrijven die visie delen. De ‘urbanites’ kennen wij als geen ander en we weten ze steeds opnieuw in beweging te brengen met onze campagnes, events en acties. De stad speelt een sleutelrol in en bij al onze projecten. Of het nu gaat om meer mensen op de fiets te krijgen om een stad bereikbaar en duurzaam te houden of om een nieuw event dat de stad vanuit een heel ander perspectief laat zien.
Voor welke klanten werken jullie?
Dit is heel verschillend. We werken voor onder andere overheden, culturele en maatschappelijke organisaties én commerciële merken. Maar voor wie we ook werken - profit of non-profit - we hebben één ding met elkaar gemeen: we hebben allemaal hart voor de stad.
Wat kunnen we komend jaar van BRAND verwachten?
Veel mooie projecten, nationaal en internationaal. Bijzonder in ons portfolio is Social Media Week Rotterdam, waarvan in november de 3e editie plaatsvindt. Wij zijn sinds dit jaar partner en organiseren het event samen met social bureau RauwCC. Wereldwijd koppelt Social Media Week 22 wereldsteden op 4 momenten in het jaar aan elkaar. Bij mijn weten is er geen ander event ter wereld met zo’n schaal en impact. De keuze om hierin een rol te spelen was voor ons niet meer dan logisch. Wij zien dit als een opstap naar meer grootschalige en internationale projecten.
Wat zijn de ambities van BRAND?
Onze stip op de horizon is impact hebben op wereldsteden zoals NYC, Vancouver en Berlijn. Het bereiken van die stip staat nu gepland voor 2025, maar de kans is groot dat we daar al eerder zijn. Onze standplaats is Rotterdam, echter reikt onze blik veel verder. Dat is ook het mooie aan onze focus; steden zijn overal en zijn continu in ontwikkeling. Het is mooi om daar dicht boven op te zitten.
Wat is het laatste nieuws bij jullie?
We zitten in een aantal heel interessante pitches, openen tweede helft van dit jaar een tweede vestiging in een andere stad en nemen zeer binnenkort weer nieuwe mensen aan. High potentials met dezelfde passie voor de stad nodig ik van harte uit om te solliciteren!
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024